fredag 5 oktober 2012

Helg.


Är det nu utmaningen kommer? Helg, chips, dricka som det förr var kommer nu vara helg, keso, vatten ;). Nej, det går faktiskt bra med suget för onyttigheter, enda gången jag får riktigt sug är när jag dricker kaffe. En chokladbit hade suttit fint då, men det släpper fort. Trodde det skulle vara jobbigare att släppa faktiskt. I dag åt jag keso, äpple och kanel till mellis. Smakade som risgrynsgröt - alltså himmelskt gott! Försöker göra en lista i huvudet på favoritmellisar men har svårt att sätta något som nummer ett. Ska tänka lite till så kanske
 min lista kommer upp här på bloggen.


I början räknade jag kalorier kors och tvärs, hade noll koll, måste bara visa mitt ena kladdpapper, tror jag har typ tre liknande till. Jag tyckte att det var svårt att fatta i början. Jag ska ju äta mindre än 2200 kcal men mer än 1500kcal, vilka det finns färdiga recept till. Jag försökte lägga till och plocka bort, tror jag har hyfsat koll nu.

1 kommentar:

  1. Sådär såg det nog ut i mitt huvud förut, i början av året då jag började äte efter kalorier. Jag medlem på viktklubb också och där kan jag föra matdagbok med kaloriräkning via deras databas. Mycket smidigt nu när jag även är med i FF denna månad :)

    Inte avundsjuk på er som sitter med papper och penna! :)

    SvaraRadera