lördag 20 oktober 2012

Mätning dag 20

Då så, då var det dax igen för mätning och vägning. Vågen stod redo på vardagsrumsgolvet i morse och bara väntade på oss. Och visst hade det hänt lite.

Josefine total viktnedgång: 2,5 kg (från dag 10 till 20: 1,3 kg)


Andreas total viktnedgång: 5,6 kg (från dag 10 till 20: 1,1 kg)
Midja totalminskning 6,5 cm (från dag 10 till 20: 2,5cm)

Alma ( från 2månader till 3 månader): viktuppgång 565 g, längd: 3,8 cm



Nu har jag (Josefine) bara 1 kg var till vad jag vägde innan graviditeten, vilken känns skönt. Sen vill jag gärna ner några kilo till men är mer än nöjd med resultatet redan nu. Framförallt känns det i kläderna att det har hänt en del runt midjan vilket är det jag tittar på. Vikten spelar egentligen inte så stor roll bara jag känner mig bekväm i mina kläder igen. Ska bli spännande att få alla mått mätta av Louise (PT på gymmet, Fustrautbildad) igen och se vad som hänt.

Jag mätte inte midja i dag då jag är så himla svullen just nu (kan inte alltid äta vitlök och gårdagens mat innehöll massa god vitlök). Måste bara säga att våra magar annars mår mycket bättre av att äta mindre kolhydrater. Jag tänkte ge mig på ett nytt mätningsförsök i kväll eller i morgon. Vi tycker också det är lite svårt att veta att vi mäter rätt, när Louise sen mäter oss igen får vi de "riktiga" resultaten.


Idag blir det en rejäl prövning för oss. Min lillebror fyller 20 år och bjuder på en massa gott! Tur att vår mor är med i Fitnessfighten och fixar lite annat ätbart till oss, så vi kan hålla oss borta från smörgåstårta, kakor, tårtor och annat gött ;)

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Ni är så himla duktiga. Ha det så trevligt på kalaset. :)

    SvaraRadera
  2. Det gick ju bra det där, det var tom andra som inte Fightar som ville äta vår mat, trots en stor fin smörgåstårta!!! Ses på gymmet imorrn!!!Jossesmamma

    SvaraRadera